Δεν είναι μακριά οι ημέρες που πολλοί άκουγαν τη φράση ”social media” και δεν ήταν σίγουροι σε τι ακριβώς…αναφέρεται! Και ενώ το διάστημα αυτό είναι σχετικά κοντά, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, οι τεχνολογικές εξελίξεις απογείωσαν την διάδοση των κοινωνικών δικτύων όπου τα μετέτρεψαν σε ένα από τα υπέρτατα εργαλεία marketing.

Εν έτη 2015, κοινωνικά δίκτυα όπως LinkedIn, Twitter και Facebook, έχουν αποκτήσει μια τεράστια κοινότητα, με τις επιχειρήσεις να λαμβάνουν υπόψη ολοένα και περισσότερο την ισχύ τους και να προσπαθούν να ακολουθήσουν μια «νόρμα» για να μπορέσουν να τα αξιοποιήσουν σε μέγιστο βαθμό. Πολλές φορές όμως πέφτουν στην παγίδα του «πρέπει» και καταλήγουν να έχουν τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Προκειμένου μια επιχείρηση να καταφέρει να αποκτήσει followers και να δημιουργήσει δεσμούς με τους πελάτες της, θα πρέπει να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα social media και να προσφέρουν μια ευχάριστη εμπειρία και να αποφύγουν γκάφες που μπορεί να την οδηγήσουν σε σοβαρό κίνδυνο.

Λάθος n.1: Μιλώντας περισσότερο, δείχνοντας λιγότερο
Εάν η επιχείρησή σας «πλημμυρίζει» τα κοινωνικά της δίκτυα με λόγια, καταντώντας να φλυαρεί, τότε… σταματήστε αμέσως! Είναι γεγονός ότι στους followers αρέσει περισσότερο το visual περιεχόμενο, καθώς αυτό θα καταφέρει να τους τραβήξει την προσοχή. Από μια φωτογραφία έως και ένα video, μπορείτε να αυξήσετε το engagement σας μέχρι και 200%! Ξεκινήστε από σήμερα κιόλας να δοκιμάσετε την τεχνική του multimedia! Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και εργαλεία προγραμματισμού αναρτήσεων, όπως το Buffer, το Tweeteck και το Hootsuite.

λάθος n.1

Λάθος n.2: Έλλειψη προσωπικότητας
Και όμως, ορισμένες φορές, οι αυτόματες απαντήσεις και η επαγγελματική γλώσσα μπορεί να διώξει followers αντί να τους προσεγγίσει. Μερικές ιδέες για να τους υποδεχθείτε λοιπόν:
Σχετιστείτε μαζί τους: πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα προϊόντα ή τις επιχειρήσεις τους και τα μετατρέπουν σε μέσον που θα προσεγγίσουν followers/πιθανούς πελάτες. Μπείτε στην θέση τους και θέστε τους το ερώτημα ”What if…”.
Κάντε το brand σας ανθρώπινο: κατά καιρούς, μπορείτε να μοιράζεστε με το κοινό σας στιγμές ”behind the scene” από την επιχείρησή σας, όπως για παράδειγμα μια φωτογραφία από την διαδικασία παραγωγής ενός προϊόντος ή στιγμές από την προετοιμασία κάποιου event. Με αυτόν τον τρόπο, οι ακόλουθοί σας θα νιώσουν περισσότερο δεμένοι μαζί σας και θα ξέρουν ότι τα κοινωνικά σας δίκτυα δεν τα διαχειρίζεται κάποιο…ρομπότ!

Λάθος n.3: πιστεύοντας ότι όλες οι κοινωνικές πλατφόρμες είναι ίσιες και όμοιες
Εδώ ίσως έχουμε από τις λίγες περιπτώσεις που το concept «όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα», μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή. Πολλές εταιρίες ερευνών έχουν καταλήξει ότι οι B2C πελάτες προτιμούν το Facebook, ενώ οι περισσότεροι B2B πελάτες να τους αρέσει το LinkedIn. Έτσι λοιπόν, η κάθε κοινωνική πλατφόρμα πρέπει να διαχειρίζεται με διαφορετικό τρόπο, όπου θα ανταποκρίνεται στο εκάστοτε κοινό.

Λάθος n.4: αδιαφορώντας για τα στατιστικά σας
Η πλειοψηφία των μεγάλων και γνωστών κοινωνικών δικτύων, παρέχει στους χρήστες της στατιστικά στοιχεία με τα οποία μπορούν να δουν κατά πόσο είναι πετυχημένες οι αναρτήσεις και οι διαφημιστικές τους καμπάνιες. Με το να αμελείτε τα στατιστικά αυτά, είναι σαν να μην παίρνετε την βαθμολογία σας, όπως κάποτε στο σχολείο: δεν θα μάθετε που υστερείτε και πόσο αποδοτικοί ήσασταν. Από τα λάθη μας μαθαίνουμε λοιπόν.

Λάθος n.5: παραμελώντας το κοινό σας
Με τον ανταγωνισμό να κινεί τα νήματα στην αγορά, θα ήταν αδιανόητο να πιστεύετε ότι το κοινό σας είναι δεδομένο! Εάν κάνετε απλά αναρτήσεις, χωρίς να απαντάτε σε τυχόν ερωτήματα των follower σας, έχετε χάσει το έδαφος προ πολλού. Εάν παραμελείτε το κοινό σας, τότε έχετε χάσει το νόημα του ”social media” και θα πρέπει να αναθεωρήσετε άμεσα.

λαθος n.5

Λάθος n.6: απερίσκεπτες αναρτήσεις
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι πριν κάνετε κάποια ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα, είναι να ξέρετε τι πρόκειται να δημοσιεύσετε. Πολλές φορές, το περιεχόμενο μπορεί να προσβάλλει από άτομα μέχρι πολιτισμούς και κουλτούρες. Και από τη στιγμή που εμπλέκεται ένα brand, το βάρος είναι διπλό.

Λάθος n.7: περισσότερο advertising, λιγότερη σύνδεση με τους followers
Εάν νομίζετε ότι ο αρχικός στόχος σας στα social media είναι το advertising, τότε έχετε λάθος στόχο. Παρά το γεγονός ότι τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να προσφέρουν με ένα μαζικό μήνυμα το ιδανικό advertising, το να «μιλάτε» συνεχώς και να μην ακούτε το κοινό σας, είναι ένα πολύ δυνατό κίνητρο για να σας αφαιρέσουν από το News Feed τους.

Αποφύγετε τα παραπάνω λάθη και μαζί τους «πονοκεφάλους» που μπορούν να ακολουθήσουν.