Το βλέπουμε καθημερινά όπου βρισκόμαστε: άνθρωποι με ένα smartphone ή ένα tablet στο χέρι και καρφωμένο το βλέμμα στην οθόνη. Οι λόγοι ποικίλουν: Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest… μια σειρά από social media καταφέρνουν και τραβάνε την προσοχή εκατομμυρίων ανθρώπων καθημερινώς, μετατρέποντάς τα σε πολυδύναμα εργαλεία.

social-media1

Τι γίνεται όμως στον τομέα του business; Η άνοδος των social media τα τελευταία χρόνια, έχει προκαλέσει μια επανάσταση στην καταναλωτική εμπειρία. Οι καταναλωτές είναι πλέον αυτοί που κατευθύνουν και εξελίσσουν την συζήτηση γύρω από το brand της κάθε εταιρίας. Παρόλα αυτά, πολλές επιχειρήσεις ακόμη και σήμερα, δεν μπορούν να αντιληφθούν την αξία των κοινωνικών δικτύων.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι τα social media αλλάζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές σε παγκόσμιο επίπεδο. Το δύσκολο κομμάτι είναι, πως θα μπορέσουν οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα προς όφελός τους, καθώς πολλές φορές, η διαχείρισή τους μπορεί να φέρει μόνο αρνητικά αποτελέσματα και συχνά, μεγάλες οικονομικές απώλειες.

Μάθετε εύκολα το κοινό σας
Το να γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό σας, κοινώς το target group σας, είναι πάρα πολύ σημαντικό. Τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν στατιστικά – κατά το πλείστον δωρεάν – εργαλεία (Twitter analytics, Facebook Insights, Pinterest Analytics, κ.α.) τα οποία σας δίνουν σημαντικές πληροφορίες όπως ποιες είναι οι ηλικίες του κοινού σας, ποιο είναι το φύλο τους, τι γλώσσες μιλάνε. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να προωθήσετε τόσο το brand σας όσο και το προϊόν σας, στοχευμένα και με τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Picture_Social_Media_iStock

 

Πάρτε feedback άμεσα
Είτε λάβετε θετικό είτε αρνητικό feedback, τα social media δίνουν στις επιχειρήσεις άμεση πρόσβαση στα σχόλια του κοινού τους, παρέχοντάς σας πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το τι πιστεύουν οι πελάτες για την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να κοινοποιήσετε ένα καινούργιο σας προϊόν στα social media, θα μάθετε άμεσα την άποψη που έχουν οι καταναλωτές. Ένας άλλος τρόπος για να μάθετε τι έχουν στο μυαλό τους, είναι μοιραστούν μαζί σας τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Συχνά, πολλά brands βασίζουν τα νέα προϊόντα τους σε πρωτότυπες ιδέες των καταναλωτών τους.

Βελτιώστε την θέση σας στην αγορά
Παρακολουθήστε τι κάνουν οι ανταγωνιστές, συγκρίνετε τις κινήσεις τους με τις δικές σας και δείτε ποιος έχει καλύτερα αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αναθεωρήσετε την στρατηγική σας ενώ ταυτόχρονα μαθαίνετε πως κινείται η αγορά στον τρόπο προσέγγισης του κοινού.

Κοινοποιήστε εύκολα και γρήγορα
Με τη χρήση των social media, η κοινοποίηση (sharing) περιεχομένου έγινε ευκολότερη και ταχύτερη. Όταν χρησιμοποιείτε τα κοινωνικά δίκτυα, κυρίως για υλικό της επιχείρησής σας, απλά κάντε το μέσα από τα εταιρικά social media. Να έχετε κατά νου ότι, με το να δίνετε τη δυνατότητα κοινοποίησης του post σας στο κοινό σας, πρέπει αυτό που θα «ανεβάσετε» να είναι σε κοινή γραμμή τόσο με το brand σας όσο και με τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.

Print

Είναι πολλά τα οφέλη των social media. Σας επιτρέπουν να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητά σας με λίγο ή και καθόλου κόστος. Τα κόστη αυτά συνδέονται κάθε φορά με τις στρατηγικές που ακολουθεί η εκάστοτε εταιρία: άλλοτε είναι υψηλότερα, άλλοτε χαμηλότερα. Πως καταφέρνουν τα social media να μεταμορφώνουν την επιχείρησή σας;

• Αυξάνουν τις προσδοκίες των πελατών σας για το προϊόν ή την υπηρεσία σας
• Αλλάζουν τις συμπεριφορές των πελατών σας απέναντι στο brand σας
• Αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράτε με πελάτες, συνεργάτες, ακόμη και εργαζόμενους
• Δίνουν στην επιχείρησή σας νέες ευκαιρίες να διαφοροποιηθεί στην αγορά και να αυξήσει τα έσοδά της

Με τη σωστή χρήση και διαχείριση των κοινωνικών δικτύων, μπορείτε να μεταμορφώσετε κυριολεκτικά την εταιρία σας και να φτάσετε σε σημείο που, όχι μόνο ο πελάτης δεν θα κατευθύνει την στρατηγική σας, αλλά θα είστε και σε θέση να προβλέπετε τι είναι αυτό που ίδιος επιθυμεί.