5ο Συνέδριο eBusiness & Social Media

Convert & Monetize: Τhe Pro Era!

 

Με μεγάλη επιτυχία και εντυπωσιακή προσέλευση κοινού, πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιουνίου 2016, στο ξενοδοχείο Divani Caravel, το 5ο Συνέδριο e-Business & Social Media World (#ebsmw16) με γενικό τίτλο «Convert & Monetize: The Pro Era!»

Για άλλη μια φορά επιβεβαιώθηκε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο συνέδριο στο χώρο των Social Media, του e–Business και του Marketing, το οποίο έχει καθιερωθεί ως το ετήσιο ραντεβού τόσο των στελεχών της συγκεκριμένης αγοράς, όσο και των εταιρειών που χρησιμοποιούν ολοένα συχνότερα τις εξειδικευμένες υπηρεσίες και τα σύγχρονα εργαλεία της τεχνολογίας, προκειμένου να κάνουν πράξη το κεντρικό σύνθημα του φετινού συνεδρίου: Convert & Monetize!

Το παρών έδωσαν τόσο στελέχη από την επιχειρηματική κοινότητα, όσο και επαγγελματίες από τους χώρους του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, της Διαφήμισης, του Marketing, των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, του PR & της Επικοινωνίας, των Μεταφορών, των Logistics, των Τραπεζών, του ευρύτερου χώρου ICT, Θεσμικοί αλλά και Νομικοί, οι οποίοι συμμετείχαν είτε ως σύνεδροι είτε ως ομιλητές σε ένα διάλογο με επίκεντρο τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, τη Διαφήμιση και το Marketing.

Ανοίγοντας το Συνέδριο, αμέσως μετά την «καλλιτεχνική σφραγίδα» που έβαλαν τόσο κατά την έναρξη, όσο και σε άλλα σημεία της εκδήλωσης μέλη της θεατρικής ομάδας Sci(ence) Co(mmunication), ο αντιπρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, Κώστας Νόστης, τόνισε πως έχουμε περάσει πια σε έναν νέο τρόπο ζωής, σ’ ό,τι αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, για να συμπληρώσει -λίγα λεπτά αργότερα- ο πρόεδρος της Επιτροπής, καθηγητής Marketing & Επικοινωνίας στο ΟΠΑ, Σέργιος Δημητριάδης, πως η σύγκλιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με το ηλεκτρονικό εμπόριο επιβεβαιώνεται πλέον καθημερινά. Αρωγός τους ήρθε η κύρια ερευνήτρια στο ELTRUN του ΟΠΑ, Κατερίνα Φραϊδάκη, παρουσιάζοντας με τα κατάλληλα στοιχεία πόσο social είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις και πόσο αξιοποιούν τα διαθέσιμα γι’ αυτόν τον σκοπό εργαλεία (φυσικά, το SEM έρχεται πρώτο, με την προβολή μέσω της επιχειρηματικής ιστοσελίδας να ακολουθεί).

 

1η ενότητα – The art to act: How social is your e-Business?

Ο πρόεδρος και CEO της Communication Effect, Στάθης Χαϊκάλης, αναρωτήθηκε πόσο human effective είναι κάθε επιχείρηση, τόνισε πως Google και Facebook «καταπίνουν» πλέον τα πάντα και υπογράμμισε πως ο καταναλωτής πιστεύει πια μονάχα τους ομοίους του, τους καθηγητές και τους ειδικούς, όταν πρόκειται να ξεκινήσει το «ταξίδι της αγοράς»… Από την πλευρά της, η Managing Partner της εταιρίας ερευνών Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου, παρουσίασε πολύ ενδιαφέροντα ανανεωμένα στοιχεία για την «εποχή του Phygital», που δείχνουν ότι απογειώνεται η αξία της εμπειρίας στις αγορές και ενισχύεται η επιθυμία των καταναλωτών «κάποιος να τους φροντίζει»… Στο ίδιο κλίμα και η ομιλία του Στάθη Ιντζεΐδη της Intzeidis Consulting, ο οποίος προέβλεψε μετάλλαξη των εμπόρων, τα επόμενα χρόνια, με «όπλο» τη χορήγηση συσκευών (όπως, περίπου, κάνουν σήμερα οι πάροχοι κινητής) προκειμένου να εξασφαλίσουν  την προτίμηση των χρηστών για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Τέλος, ο Νίκος Βαρβαδούκας, μέχρι πρότινος Marketing & e-Commerce Director στα καταστήματα Public, περιέγραψε την πελατοκεντρική αντίληψη που επικρατεί ήδη στην αγορά, δίνοντας συγκεκριμένες συμβουλές για τον τρόπο υλοποίησης αυτής της τακτικής.

Στο πάνελ που ακολούθησε, οι Γιάννης Γεωργιάδης (Συντονιστής Marketing, Yolenis.com), Μίνα Ζούλοβιτς (Δικηγόρος, Filotheidis & Partners), Νίκος Βασιλάκος (πρόεδρος Ελληνικής Εταιρίας Χρηστών Internet) και Ηλίας Παντελόπουλος (Managing Dir. MRM, McCann) κατέθεσαν -με συντονιστή τον Βαγγέλη Ξανθάκη- τις απόψεις τους σχετικά με τα εάν και κατά πόσο η Ενιαία Ψηφιακή Αγορά, την οποία ευαγγελίζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, θα εξασφαλίζει ίσους όρους πρόσβασης και εξυπηρέτησης των καταναλωτών σε όλες τις χώρες-μέλη, ανεξάρτητα από τη χώρα εγκατάστασης πωλητή και αγοραστή. Συμφώνησαν ότι η πρωτοβουλία της ΕΕ είναι σαφώς προς τη σωστή κατεύθυνση, για τη νομοθετική εναρμόνιση των μελών της Ένωσης, αλλά μένουν πολλά να γίνουν σε πρακτικό επίπεδο, με κύριο πρόβλημα τα κόστη μεταφοράς τα οποία είναι εξαιρετικά ανομοιογενή και δημιουργούν de facto αποκλεισμούς.

Τονίστηκε, επίσης, η ευθεία σχέση του ψηφιακού αλφαβητισμού των πολιτών με τη διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου ενώ αναδείχθηκε, επίσης, ως σημαντικός πυλώνας για την ανάπτυξη της αγοράς η στήριξη της Πολιτείας, κυρίως σε φορολογικό και ρυθμιστικό επίπεδο. Συζητήθηκε, επίσης, η έννοια της διαφήμισης και προβολής των ηλεκτρονικών καταστημάτων κι έγινε σαφές ότι η κοινωνική δικτύωση, αν και σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη φήμης και αναγνωρισιμότητας, αποτελεί μικρό μόνο τμήμα μιας δομημένης επικοινωνιακής και προωθητικής στρατηγικής κάθε επιχείρησης. Μάλιστα, σε επίπεδο social media, έγινε σαφές ότι η ελεύθερη έκφραση άποψης από πλευράς καταναλωτών, αλλά και η αξιοποίησή τους ως επικοινωνιακού εργαλείου από πλευράς επιχειρήσεων, θα πρέπει να γίνονται πάντα υπό το πρίσμα της προστασίας από παραπλανητική διαφήμιση, αλλά και κακόβουλης συμπεριφοράς.

Βασικό συμπέρασμα ήταν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη και -στην πραγματικότητα- σε διαρκή διαδικασία αυτορρύθμισης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, αλλά και τη νομοθετική προστασία –που συνήθως ακολουθεί σε δεύτερο χρόνο- θα ξεχωρίσουν οι σωστοί επαγγελματίες, ενώ θα εξοβελιστούν όσοι δεν μπορούν να τηρήσουν τους όρους και τις προϋποθέσεις της αγοράς.

 

2η ενότητα (Αμέρος) – Personalization: e-Commerce meets profit

Ξεκινώντας τη 2η ενότητα, με αντικείμενο την (αναγκαία) σχέση μεταξύ ηλεκτρονικού εμπορίου και κερδών, ο επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Λεωνίδας Αντωνακόπουλος, παρέθεσε στοιχεία για την πορεία προς την Ενιαία Ψηφιακή Αγορά, περιέγραψε τους νέους κανόνες του παιχνιδιού και τόνισε πως πολλά μένει να γίνουν ακόμα από πλευράς Ελλάδας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπου παραμένει ουραγός. Ο συνεργάτης της Γεν. Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, Δημήτρης Αυλωνίτης, υπογράμμισε πως είναι αναγκαίες οι συνέργειες της Πολιτείας με την υγιή επιχειρηματικότητα και περιέγραψε τα επόμενα βήματα στον «οδικό χάρτη», όπου περίοπτη θέση έχουν οι δράσεις ανάπτυξης κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των καταναλωτών για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ανάλογη ήταν και η εισήγηση του προέδρου της GRECA, Φώτη Αντωνόπουλου, ο οποίος πρότεινε την εστίαση των επιχειρήσεων στους πελάτες (και τις ανάγκες τους) που φτάνουν στην ιστοσελίδα τους, ώστε η επίσκεψη να μπορέσει να καταλήξει και σε αγορά…

Ο CTO της PayLink, Σωκράτης Μαάνιαν, παρουσίασε το απλό και εύχρηστο σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών της εταιρίας του, ο CEO της MyCallCentre, Παναγιώτης Πιέρρος περιέγραψε τα πλεονεκτήματα της πρότασής τους για λύση outsourced call-centre με στόχο την εξυπηρέτηση και (απαλλαγή από τις σκοτούρες) των e-shops, ενώ ο CEO & Head of Training του eSkills Center, Παναγιώτης Γκεζερλής, ανέλυσε τις δυνατότητες εκπαίδευσης που προσφέρονται σήμερα σε όσους ενδιαφέρονται να στηρίξουν και θεωρητικά την ενασχόλησή τους με τις διάφορες πτυχές του ηλεκτρονικού εμπορίου, λαμβάνοντας και τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις. Τον κύκλο των ομιλιών αυτής της ενότητας έκλεισε ο συνιδρυτής και CIO του Viva Wallet, Μάκης Αντύπας, ο οποίος περιέγραψε τις δυνατότητες που προσφέρει στους χρήστες του πορτοφολιού του και όχι μόνον «το πρώτο e-money institution στην Ελλάδα».

Στο δεύτερο μέρος αυτής της ενότητας, μια εκλεκτή ομάδα στελεχών της αγοράς (ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics, Νίκος Ροδόπουλος, ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Storage & Logistics, Διονύσης Γρηγορόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος της CQS, Κωνσταντίνος Χατζηανδρέου, ο εμπορικός διευθυντής του BestPrice.gr, Ευθύμης Κατσάνος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Teleresponce, Ιωάννης Κουρνιώτης, και ο εμπορικός διευθυντής της 3W Logistics, Σωτήρης Μαρινάκης, με συντονιστή τον Γιάννη Ριζόπουλο) προσπάθησαν να απαντήσουν στο ερώτημα, ποιά είναι τα αναγκαία και ικανά κριτήρια για μια επιτυχημένη δραστηριότητα στο χώρο του e-Business. Με δεδομένη τη διαφορετική οπτική γωνία του καθενός, αλλά και το αδιαμφισβήτητο πλέον γεγονός ότι κάθε επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει και ηλεκτρονική δραστηριότητα, σαν απαραίτητα προκρίθηκαν οι προσωποποιημένες λύσεις, το πολυκαναλικό περιβάλλον, η σε υψηλό επίπεδο διατήρηση της εμπειρίας του χρήστη και η μετάβαση στα e-logistics επόμενης γενιάς. Σαν προβλήματα προς επίλυση αναφέρθηκαν το δυσανάλογα μεγάλο κόστος των μεταφορικών, η γραφειοκρατία, οι μικροί όγκοι εμπορευμάτων που διακινούνται και η έλλειψη της κατάλληλης κουλτούρας, τόσο ανάμεσα στους επαγγελματίες, όσο και στους καταναλωτές.

 

3η ενότητα – Social Media Experience: A game for Pros!

Πρώτος ομιλητής στην τρίτη και καταληκτική ενότητα του Συνεδρίου, ήταν ο Περικλής Βανικιώτης, Head of Digital, Publicis Group / ECommerceNews, ο οποίος μας προέτρεψε να μείνουμε ο εαυτός μας, να λέμε ιστορίες και να αρχίσουμε να δημιουργούμε κόσμους… Ο Αποστόλης Αϊβαλής, managing partner της Aival περιέγραψε πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι δυνατότητες που περιλαμβάνονται στις πλατφόρμες των social media, προκειμένου να ενισχυθεί το ROI μιας επιχείρησης, δίνοντας συγκεκριμένα tips & hints.  Ο Γιάννης Τριανταφύλλου, ιδρυτής και Διευθυντής, ΤΟ ΑΤΟΜΟ, αναρωτήθηκε δημόσια πόσο άνθρωπος και πόσο μηχανή πρέπει να είναι ο τέλειος marketer, τόνισε ότι το ραγδαία αναπτυσσόμενο ΙοΤ θα «κουμπώσει» με το λειτουργικό μας σύστημα, το HumanOS, και επεσήμανε τη σπουδαιότητα που αποκτά πλέον το brand community. Ο Παναγιώτης Καζάνης, Managing Director της BaaS, παρουσίασε το cross-everything εργαλείο για καμπάνιες, atlas solutions, κι ο Βασίλης Δασκαλόπουλος, Managing Director, Asset Ogilvy PR, επέμεινε ότι σε μια εταιρία ή έναν οργανισμό από τον CEO ως τον τελευταίο υπάλληλο, όλοι πρέπει να συμμετέχουν στην προσπάθεια για κοινωνική δικτύωση και προβολή του Brand τους, αν θέλουν αυτή να επιτύχει. Τον κύκλο έκλεισε ο General Manager της Perception Consulting Communications, Τάσος Γκοτσόπουλος, υπενθυμίζοντας πως ό,τι γράφεται στα social media για μια επιχείρηση ή οργανισμό, μένει για πάντα, γι’ αυτό χρειάζονται αφενός μεγάλη προσοχή στη διαχείριση, αφετέρου συνέργειες ειδικά σε θέματα επιχειρησιακής συνέχειας.

Η ολομέλεια ολοκληρώθηκε με συζήτηση σε πάνελ, το οποίο συντόνισε ο Γιώργος Γεωργατζής, και συμμετείχαν οι Έθελ Αγγελάτου, LinkedIn trainer & Consultant / σύμβουλος HR, Κωνσταντίνος Καλαμίδας, Share Advertising Instagram, Νίκη Σωτηροπούλου, Senior Account Director, MRM, Γιώργος Αργύρης, YouTuber και Παντελής Μπακής, General Manager, Spirit Up Lab. Αντικείμενο η επικοινωνία του σωστού μηνύματος με το σωστό τρόπο, για να πάρουμε και το σωστό αποτέλεσμα, στο πλαίσιο του νεόκοπου Social e-Commerce. Όλοι συμφώνησαν πως η επικοινωνία είναι πλέον ολιστική, με την ψηφιακή ειδικά, να έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι μπορεί να αποτιμηθεί. Τηλεόραση και ραδιόφωνο σε πιο παθητικό ρόλο, το Internet σαφώς πιο ενεργητικό, με εντονότερο feedback, μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν και να αξιοποιείται στη δημιουργία και διαμόρφωση μιας καμπάνιας.

Εκτός από την ολομέλεια, στο πλαίσιο του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν, επίσης, πολλές παράλληλες δράσεις όπως workshops, διαγωνισμοί, gaming κ.α., με ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση και ειδικότερα στα e-Skills, οι οποίες πλαισιώθηκαν από μια σειρά εξειδικευμένων σεμιναρίων με πολλές εκπλήξεις.