Στον κόσμο του διαδικτύου με τον όρο digital footprint εννοούμε τα ίχνη- κωδικούς , στοιχεία, και όλων των ειδών τις προσωπικές πληροφορίες-που αφήνουμε από την καθημερινή χρήση του ίντερνετ. Ένα σημαντικό κομμάτι του είναι το Social Media Footprint!

Προσωπικά στοιχεία, σημαντικές προσωπικές στιγμές, φωτογραφίες ακόμα και πράγματα που μας αρέσουν όλα υπάρχουν στα προφίλ μας στα κοινωνικά δίκτυα.

Τα στοιχεία αυτά που καθημερινά ανεβάζουμε έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται για τον καθένα μας μιας μορφής ψηφιακή ταυτότητα, που περιλαμβάνει πολύ σημαντικά στοιχεία για εμάς!

Σίγουρα θα υπάρξουν πράγματα που θα θέλετε να μοιραστείτε με τους φίλους σας, αλλά φροντίστε να έχετε κάνει τις σωστές ρυθμίσεις απορρήτου ώστε οι δημοσιεύσεις σας να είναι ορατές μόνο σε αυτούς!

Επισκεφτείτε ξανά τις ρυθμίσεις απορρήτου σας και προσαρμόστε τις σωστά!!

Το Social Media Footprint είναι ακόμα πιο σημαντικό για τη νέα γενιά!

Σήμερα παιδιά από την ηλικία των 13-15 χρονών ξεκινάνε να έχουν προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα. Είναι πολύ σημαντικό οι γονείς τους αλλά και ο κοντινός τους κοινωνικός περίγυρος, να φροντίσει ώστε το περιεχόμενο που θα μοιράζονται στο προφίλ τους να είναι αυστηρά ορατό στους φίλους τους!! ( και φυσικά να ελέγχουν διακριτικά τους φίλους τους) Οι ξέγνοιαστες στιγμές της εφηβείας των παιδιών μας είναι προσωπικές και έτσι πρέπει να παραμείνουν!

Πως με επηρεάζει το Social Media Footprint?

Η τάση της εποχής που είναι να κάνουμε post για σχεδόν τα πάντα στα προφίλ μας στα κοινωνικά δίκτυα, για να κερδίσουμε τις εντυπώσεις αλλά και τη μάχη των Like, μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις που εκείνη τη στιγμή αγνοούμε!

Η πρώτη επίπτωση είναι στο περιεχόμενο το οποίο βλέπουμε από τος διαφημίσεις. Για παράδειγμα, οι σημαντικές προσωπικές στιγμές μας ( μια σχέση, ο γάμος, ο αρραβώνας κ.α. ),  αποτελούν ένα κριτήριο για την ομαδοποίηση μας στο κατάλληλο κοινό στόχο, ώστε να δούμε τις ανάλογες διαφημίσεις.

Η δεύτερη σημαντική επίπτωση που μπορεί να έχει το Social Media Footprint μας, είναι  στην επαγγελματική μας πορεία. Όταν στέλνουμε το βιογραφικό μας σε μια εταιρεία, είναι πολύ πιθανό τα στελέχη του HR, να αναζητήσουν στοιχεία για τον πιθανό υποψήφιο στα κοινωνικά δίκτυα!

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην Ελλάδα : το 44% θα κάνει αναζήτηση στα social media  μόλις λάβει το βιογραφικό, το 11% μετά την πρώτη συνέντευξη και το 15% στη μέση της διαδικασίας επιλογής και πρόσληψης.

Ποιο θες να είναι το δικό σου Social Media Footprint??